Cinque Terre - Magyar nyelvű programok az Amalfi-parton és Procida szigetén

Foglalja le ezt a programot

Magyar nyelvű programok az Amalfi-parton és Procida szigetén

Legközelebbi dátum: 2024. április 10-17.

Cinque Terre vagy Amalfi-part? Az internet tele van ezzel a kérdéssel. Főleg tengerentúli utazók kérdezik, akik a szokásos kéthetes Milánó-Velence-Firenze-Róma-valami tengerpart körútba nem tudják mindkettőt belepréselni. Szerencsére nekünk, magyaroknak nem kell választanunk, hiszen ma már egy rövid repülőúttal és némi helyi közlekedéssel könnyedén elérhető a Cinque Terre és az Amalfi-part is. Mindkét partvidék varázslatos, meredek színes falvakkal, izgalmas túraösvényekkel, függőleges szőlőültetvényekkel, kanyargós utakkal, a falvakat összekötő hajójáratokkal és eldugott öblökkel. Persze különbségek is vannak, a dialektus, a gasztronómia, a borok, a környező látnivalók, és ami a legfontosabb, az Amalfi-part már a "Mezzogiorno", vagyis Dél-Olaszország része, egészen más hangulattal.

Az Amalfi-part Olaszország egyik legnépszerűbb partvidéke, ennek megfelelő tömegekkel és árakkal. Sokáig nem is terveztünk ide utazást, de mivel több barátunk és utasunk részéről felmerült az igény, beadtuk a derekunkat. Amíg Olaszországban éltem, nagyon sok időt töltöttem ezen a környéken, így jól ismerem, néhány éve kislányommal hosszasan nyaraltunk Procida szigetén is, ennek ellenére úgy éreztem, körbe kell néznünk friss szemmel. Így aztán novemberben felpakoltam a családot, megvettem a nápolyi repjegyeket és bejáró túrára indultunk. Kiválasztottuk és megnéztük a szállást, végigjártuk a falvakat, éttermeket teszteltünk és összeraktunk egy "Slow Amalfi" programot.

Olyan dátumot választottunk, amikor még remélhetőleg nem kell tömegeket kerülgetnünk és több órás dugókban állnunk a parton végigvezető egyetlen úton. Szállásunk a parttól távolabb, Agerola településen lesz, ami csendes, nyugodt, csodás természeti környezetben fekszik. Szállásadónk egy nagyon kedves család lesz, akik remek vendéglátók és szakácsok, így nem csoda, hogy törzsvendégeik évről évre visszajárnak hozzájuk. Itt reggelizünk és vacsorázunk majd, ezzel is elkerülve a rossz minőségű és túlárazott turistacsapda éttermeket. (Sajnos több ilyenbe is belefutottunk kintlétünk alatt.)

Amalfi-part és Procida

Kiscsoportos, minibuszos utazásunk során nem látnivalókat pipálunk ki, hanem különleges élményeket és történeteket gyűjtünk. Természetesen ha már itt vagyunk, nem hagyjuk ki Nápolyt és Pompeit sem, mindkét helyen évtizedes tapasztalattal rendelkező, helyi, magyar nyelvű idegenvezető kísér majd minket. Bár nem a mi világunk, sétálunk majd egyet Positanóban és Ravellóban is, megnézzük a designer kirakatokat és mesélünk majd az itteni luxus esküvőkről.

A lényeg azonban nem ezen van. Sokkal fontosabb, hogy kapcsolódhatunk egy helyi családhoz, antipastókat készíthetünk egy igazi dél olasz Mammával, megkóstolhatjuk egy családi citromfarm kézműves termékeit, pizzát gyúrhatunk és süthetünk egy profi pizzaiolóval és megkóstolhatjuk az Amalfi-part legjobb borait. A legtöbb turistacsoport egy nap alatt vágtat végig ezen a gyönyörű partszakaszon, jellemzően Positanóban és Amalfi városában állnak meg. Mi azokra a falvakra koncentrálunk, ahová ezek a csoportok el se jutnak: Furore, Atrani, Maiori, Minori, Cetara; csak néhány név a kevésbé ismert falvak közül. Időjárástól függően egy-egy strandon és öbölben is megpihenünk majd, kedvencünk a Furore-fjord, ami Attila szerint nem fjord, de ezt majd helyben elmagyarázza. Mint ahogy a Vezúvon is elmesél majd mindent, amit a vulkánokról tudni érdemes. (Most épp Sigrídur Hagalín Björnsdóttir Tüzek című könyvét olvassa az izlandi vulkánokról. Ehhez kapcsolódó blogbejegyzését itt olvashatjátok.)

Akik már utaztak velünk, tudják, hogy útjaink részét képezi néhány könnyebb túra. Ez most is így lesz. A pizzák és sfogliatellék között nem árt, ha kicsit megmozgatjuk magunkat, ráadásul hol az egész Amalfi-part legjobb kilátását élvezhetjük a túraösvényről, hol citromligetek között sétálunk, vagy éppen egy vulkán peremén. Ezektől nem kell megijedni, átlagos erőnléttel teljesíthetők, ráadásul útjainkon semmi sem kötelező, bármelyik program nyugodtan kihagyható.

Nem maradhatnak ki a hajós programok sem. Alig várom, hogy visszatérhessünk kedvenc olasz szigetünkre, Procidára, ami szerintem a Nápolyi-öböl legszebb, de szerencsére legkevésbé felkapott szigete. Hajózunk majd Positano és Amalfi között is, illetve egyik nap egy olyan öbölben ebédelünk, ami csak hajóval elérhető.

Ami pedig a legfontosabb: ebben a bonyolult világban hátrahagyjuk a hétköznapok rohanását és visszatérünk az alapokhoz: jó emberek jó helyen jól érzik magukat együtt. Sétálnak, pihennek, szemlélődnek, finomakat esznek, boroznak, beszélgetnek, nevetnek és énekelnek.

A programokat ketten vezetjük a társammal, Attilával. Ő geográfus, egyetemi tanár, idegenvezető, gyalogtúra és vízitúra vezető, én pedig szabadúszó közgazdász, vállalkozó és Olaszország-szakértő idegenvezető vagyok. Lassan 30 éve dolgozunk a turizmus különböző területein, én pedig 18 éve főként Olaszországgal foglalkozom. Jól kiegészítjük egymást, a vulkánokról és Procida fekete homokos tengerpartjairól inkább Attilát kérdezzétek, a dél-olasz hétköznapokról vagy a helyi borokról pedig engem. Két program során pedig csatlakozik hozzánk Ági is, aki régóta itt él, mindent tud Nápolyról és Pompeiről, és úgy éreztük, vele lesz teljes az élmény. Mindhárman sokat mesélünk majd Nektek, de elsősorban azon leszünk, hogy csodás élményeket szerezzetek Campaniában. Természetesen az olasz dalok és a közös éneklés most sem maradhat ki a programból!

Amalfi-part és Procida

• Időpont: 2024. április 10-17.
  • Találkozó: Nápoly
  • Időtartam: 8 nap/7 éj.
  • Az egy hetes program csomag ára: 300 EUR/fő. Ez a mi díjunk a programok megtervezéséért és a túravezetésért, valamint tartalmazza a helyi idegenvezető díját is.
  • Szállás, transzfer, programok, belépők és hajójegyek: 1570 EUR/fő. Az utazás hivatalos szervezője egy olasz regisztrált utazási iroda, ez utóbbi összeget nekik kell fizetni. Az ár magában foglalja a szállást kétágyas elhelyezéssel, reggelivel, öt vacsorát a farmházban, egy vacsorát egy nápolyi pizzériában, az utazásokat a program során minibusszal, a sofőr díját és egyéb költségeit, a benzint, a parkolási díjakat, a hajójegyeket és belépőjegyeket a program szerint, egy antipasti főzőkurzust, látogatást és kóstolást egy citromfarmon, a leírás szerinti programokat és kirándulásokat.
  • Utazás önállóan. Aki csak erre a programra utazik Campaniába, annak a Wizz Air nápolyi járatát ajánljuk, és az utazás során igény esetén magyar nyelvű asszisztenciát biztosítunk. Ha valaki korábban kiutazna vagy később jönne haza, a találkozópontot Nápolyban majd egyénileg egyeztetjük.
  • Étkezés: a reggeliken és a hat vacsorán kívül önállóan, igények szerint. A programok során gyakran együtt étkezünk, de a fogyasztását mindenki saját maga fizeti.
  • Minimum 14 fő, maximum 18 fő.
  • Magyar nyelven.

Programok

Április 10., szerda

Délelőtti találkozó Nápoly repülőterén. Azonnal belevetjük magunkat a nápolyi utcák forgatagába, magunkba szívjuk a legszenvedélyesebb olasz város színeit és zajait, a kiteregetett ruhák és a fatüzeléses kemencék illatát. Helyi street foodot ebédelünk, megkóstolunk néhány jellegzetes süteményt, majd délután csatlakozik hozzánk Ági, akivel néhány órás sétát teszünk a városban. Este nápolyi pizzát vacsorázunk, majd privát buszunkkal agerolai szállásunkra utazunk. Miután lepakoljuk csomagjainkat, összejövünk egy üdvözlő italra és megismerkedünk a családdal. Ezután mesélünk kicsit a hét tervezett programjairól is.

Április 11., csütörtök

A napot egy gyalogtúrával kezdjük, Agerola és Nocelle között, az Istenek ösvényén. Kényelmes tempóban haladunk, szemlélődünk, fotózunk, élvezzük a lenyűgöző kilátást az Amalfi-partra. Nocellében ebédelünk, majd sétálunk egyet Positanóban és megpihenünk a tengerparton. Hajóval megyünk Amalfiba, így a tenger felől is megcsodálhatjuk a szinte függőlegesen épült városokat és a meredek, teraszos szőlőskerteket. Buszunk Amalfiban vár majd minket. Miután visszaérünk Agerolába, a szállásadó család lelkével, a Mammával közösen készítünk el néhány olasz előételt, majd el is fogyasztunk mindent vacsorára.

Április 12., péntek

Reggeli után Pompeibe utazunk, ahol Ági már vár minket. Bejárjuk a világhírű romvárost, Ági pedig részletesen mesél majd nekünk a tragikus vulkánkitörésről, a római fürdőzési szokásokról, az ókori McDonaldsról és sok másról. Segítségével életre kel a római város és 2000 évet visszarepülünk az időben. Pompeiben lehetőség lesz egy könnyű ebédre, majd délután felsétálunk a Vezúvra, ahol Attila alig várja, hogy a vulkánokról mesélhessen nekünk. Este a szállásunkon vacsorázunk és pihenünk.

Április 13., szombat

Reggeli után minibuszunkkal Nápolyba utazunk, majd kompra szállunk Procida apró szigete felé. Procida tele van színekkel és élettel, olyan, mintha Nápoly belvárosát dobták volna le egy kis mediterrán szigetre. Fiatok, vespák és elektromos kerékpárok száguldoznak a szűk sikátorokban, a kertekben hortenziák virágoznak, a kopott kis kikötőben kék halászcsónakok ringatóznak és kis boltokban árulják a friss fogást. A sziget legszebb részén, a Corricella halászkikötőben ebédelünk, én biztosan csípős, mentás citromsalátát. Késő délután térünk vissza Nápolyba, majd szállásunkra.

Április 14., vasárnap

Délelőtt egy lépcsősoron sétálunk le Furore eldugott kis öblébe, ami számomra a környék legkedvesebb kis strandja. Ezután látogatást teszünk az Amalfi-part legjobb borászatában, és természetesen kóstolunk is. (Fakultatív program.) A délutánt Amalfiban töltjük, illetve átsétálunk Atraniba is egy titkos alagúton. Iszunk egy espressót Atrani hangulatos főterén, majd visszatérünk szállásunkra.

Április 15., hétfő

A mai napot egy laza reggellel kezdjük, hosszasan reggelizünk, pihenünk kicsit szállásunk kertjében, majd egy olyan öbölben ebédelünk, ami csak hajóval elérhető. Délután sétálunk egyet Ravellóban és meglátogatjuk a város egyik híres villáját. Este pizzát sütünk egy pizza mesterrel, minden lépést megtanulunk, az alapoktól a kemencéig. (Fakultatív program.)

Április 16., kedd

Délelőtt buszunkkal Maioriba utazunk, ahol sétálunk egyet a hosszú tengerparton. Ezután a citrom ösvényen átsétálunk Minoriba. Útközben megállunk egy farmon és citromos termékeket kóstolunk. Minoriban egy kis családi trattoriában ebédelünk, majd körülnézünk a hangulatos óvárosban. Búcsúvacsora a szálláson.

Április 17., szerda

Elköszönünk szállásadóinktól és buszunkkal a nápolyi reptérre utazunk.

Amalfi-part és Procida

Az időjárás függvényében a programváltoztatás jogát fenntartjuk. Nyilvánvaló, hogy háborgó tengeren nem tudunk hajózni, ömlő esőben pedig nem szeretünk túrázni. Ilyen esetekre alternatív programokat javaslunk, vagy felcseréljük a programok sorrendjét. Áprilisban általában kellemes, tavaszias az idő, a tenger hőmérséklete azonban még alacsony, csak bátraknak.

További magyar nyelvű programok:

Puglia programok magyarul

2024. május 24-31.

Puglia fotós túra

2024. szeptember 13-19.

Cinque Terre programok magyarul

2024. június 26.-július 3.

Cinque Terre fotós túra

2024. április 24-29.

Abruzzo és a Gargano-félsziget magyarul

2024. szeptember 23-30.

Abruzzo és a Gargano-félsziget fotós túra

2024. május 6-13.

A fotós túrák programja nagyon hasonló, de a fotózáson van a hangsúly. Ezeket a túrákat Szabó Zoltán fotográfussal együtt vezetem. Részleteket e-mailen küldök.

Utóirat: Aki olvasgatja az oldalamat, annak bizonyára feltűnt, hogy itt tegezésre váltottam. Ez azért van, mert útjaink során mindig tegeződünk, nagyon közvetlen, vidám, barátságos hangulatot igyekszünk teremteni, így ezekről a csoportos programokról csak így tudtam írni.